Trötthet VS Kabintryck

Trötthet VS Kabintryck !


Trött trött trött.....

Ja då har man jobbat F***AN av sig igen!!

Blev en käck elva timmars dag.


Men varför blir man så djävla trött när man jobbar på flyget? Eller för den delen flyger som passagerare?


Ja att kabinen är trycksatt vet dem flesta redan om, Man flyger ju på ca 10.000 meters höjd men kabintrycket kanske ligger på en 2000 meters höjd... hänger ni med?
 Det innebär ju att när jag jobbar så skulle det vara som att jobba på en alptopp 2000 meter över havet där luften är riktigt tunn.





(Kebnekaises officiella höjd är 2111 meter över havet)


Sen har jag fått förklarat för mig att, eftersom luften är så tunn som jobbar kroppen på i dubbla fart, dvs invärtes.... Så om jag jobbar tio timmar i luften så skulle det motsvara tjugo timmar på marken... så idag skulle jag då ha jobbat i 22 timmar!!! Konstigt att man är trött???


Idrottsmän i uthållighetsgrenar åker ju ofta och tränar på höghöjdsträning på 1800-2800 meters höjder.... Så egentligen borde man ju efter snart 14 år vara djävligt fit!!! Är man det då? Not!


Jaja... jag kommer sova gott idag kan jag säga!


Puss


CZ


Ordspråk / Citat : Luftfarten har gjort världen mindre och mindre, men ändå kan du inte undgå att träffa den när du faller ner.


Kommentarer
Postat av: Radison

På tal om höga höjder, hur är det då för mig här i Kristianstad som har Sveriges lägsta punkt, vi jobbar under havsnivå. Hela stan ligger under den nivån,( de e sant) O jag e så jävla trött, känns som det är fredags em hela tiden. o sen vill vi inte tänka på hur tröttheten stegrar sig inom en.. o när kvällen kommer, ja då är det ett kom liknande tillstånd som inträder.



Kram



RA

2008-09-17 @ 20:43:10
URL: http://hanky.se/radison
Postat av: CZ

ja det är ju som det där med att man absolut inte ska dyka innan en flygning för då kan det gå illa.... det måste vara så hos dig tror jag bestämt :)



Kram

CZ

2008-09-17 @ 20:51:31
Postat av: Sussie från Hanky

Byt karriär och bli författare iställe, Carmen!

Du jobbar i din egen takt sittandes eller ståendes, kanske t.o.m liggandes =))



Men du har en deadline och det brukar lösa sig/ Puss

2008-09-18 @ 07:52:13
URL: http://hem.passagen.se/susannestromstedt/
Postat av: Radison

ja CZ inte undra på att jag åker tåg hela tiden, så fort ja g ska till någon annan del av landet.



men som du skerv att kroppen jobbar bubbelt där uppe, då måste den ta slut snabbare, tänk så länge jag kommer att leva i min bottennivå....



RA

2008-09-18 @ 20:46:49
URL: http://hanky.se/radison
Postat av: CZ

haha... du kommer bli sååå gammal där nere ... ja där du bor alltså... :)



CZ

2008-09-18 @ 21:13:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0