Rökare VS Ickerökare

Rökare VS Ickerökare !


Har funderat länge på att sluta röka.... Men ibland känner jag att jag vill egentligen inte det.. det är ju så djäkla socialt att röka... Jag kan också tycka att rökarna är snäppet roligare människor när man tex går på fest... ohälsosamma men roliga!





Champix medicinen sägs ju vara bra... fan, till och med min kära mor slutade efter 40 år som storrökare med hjälp av det!!!


Om jag slutar röka blir jag en tråkig människa då??


Kanske är värt att prova... om inte annat så kanske man luktar bättre.


Men har ju också märkt att före detta rökare är dem som gnäller mest på rökarna... och jag vill ju inte bli en gnällfitta!


Vad göra?!


CZ


Ordspråk / Citat : Förr eller senare slutar alla röka.


Kommentarer
Postat av: Sussie från Hanky

ha ha ha, jag gnäller inte på rökare, bara jag slipper stå i rök är jag nöjd. Vill ju inte börja igen. I sommar var det 7 år sen jag slutade. Det var inte lätt, men det gick. Jag planerade ett datum, ganska långt fram och började förbereda mig. Sista kvällen före rökstoppet, samlade jag ihop allt som hade med cigaretter att göra, och kastade det i nedkastet. Det ångrar jag inte det minsta! Min yngre syster ville inte sluta.

Idag har hon k o l och har mediciner för att kunna andas ordentligt. Så för din egen skull bör du sluta / Kramar o pussar

2008-09-10 @ 11:06:04
URL: http://hem.passagen.se/susannestromstedt/
Postat av: CZ

usch fy fan för kol...... fattar ju att jag borde och ser upp till de som lyckats... grattis till att du klarade det :)

Puss

CZ

2008-09-10 @ 11:08:43
Postat av: Sussie från Hanky

Tack, men du klarar det också om du vill. Det är viljan det hänger på

2008-09-10 @ 11:11:27
URL: http://hem.passagen.se/susannestromstedt/
Postat av: CZ

men det är ju just det :)

CZ

2008-09-10 @ 11:13:46
Postat av: Sussie från Hanky

Du måste skriva ner för-och nackdelar med rökning. En sak många inte tänker på;de sparar över 15000 kr/år på att sluta röka. Tänk att kunna köpa obligationer-trygga sin framtid, eller spara till ett hus. Handpengen är ju klar på några få år

2008-09-10 @ 11:28:03
URL: http://hem.passagen.se/susannestromstedt/
Postat av: Anonym

Du kan aldrig bli tråkig!!! Tycker din blogg är jättebra och tror inte att det beror på om du röker eller ej. Om du beslutar dig för att röka så stort lycka till! Om du fortsätter så ta gärna ett bloss åt mig också...

2008-09-10 @ 20:24:29
Postat av: Anonym

Ooops, menade om du beslutar dig för att SLUTA röka... Snabbt och fel. Så tokigt.

2008-09-10 @ 20:25:49
Postat av: Kukjävel

Det är klart du ska sluta. Är härligt, haha.. Prova Champix, det funkar och är lite skoj. KRam

2008-09-11 @ 18:07:05
URL: http://www.hanky.se/abc
Postat av: CZ

Härligt??? det tror jag inte ett ögonblick på :)

CZ

2008-09-11 @ 18:19:12
Postat av: Suss

VAdå tycker du jag e tråkig, jag som aldrig ens har testat!!!!

2008-09-11 @ 19:01:42
Postat av: Kukjävel

Jo man blir alldeles rolig i kolan av Champix haha.. Det är värt allt, speciellt drömmarna man får.

2008-09-11 @ 20:55:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0