Patetiska bögar VS Toppbloggarnas skygglappar

Patetiska bögar VS Toppbloggarnas skygglappar !


Ibland är vi bögar så djävla patetiska och fulla av oss själva att vi ofta glömmer omvärlden... ja detta gäller även flator och faghags!


Jag skrev i mitt förr inlägg om en tjej som gick bort efter att ha kämpat mot cancer och rekommenderade hennes blogg.


Hade jag skrivit tex att gå in och läs kukjävelns blogg (som i och för sig är bra)... så hade ni kommenterat och mailat mig med skrik av lycka, då titeln innehåller ett könsord och svordom.... Men då jag skriver om något allvarligare och djupare då är det ta mig fan tyst som graven.


Allt hos gayvärlden handlar om yta, glitter och glamour och att vara så bittra man bara kan mot varandra och andra. Jag kan faktiskt förstå att det finns fördomar mot oss...


 Linda Rosing, Dominika, Blondinbella, kissie, Kenza osv... drar hur många läsare som helst med sitt rent ut sagt dravel... (Ja även jag gillar sånt)... men går de runt i livet med skygglappar??

Men tänk om dem skulle länka till något som verkligen betyder något, få andra till insikt, dem har ju faktiskt makten till det... varför inte utnyttja sitt kändisskap och sin blogg för en god sak någon enstaka gång???






Nej fy fan... skämmas borde vi göra allihopa!!


CZ


Ordspråk / Citat :  Det enda du kan göra med ett gott råd är att ge det vidare, du kommer aldrig ha någon användning för det ändå


Kommentarer
Postat av: Sussie från Hanky

Jag håller med dig till fullo! Jag har tipsat om cancerfonden några gången, men det blir ingen reaktion. Jag tror folk är rädda och blundar för sanningen. Döden är så definitiv.../ Kram

2008-09-19 @ 12:41:42
URL: http://hem.passagen.se/susannestromstedt/
Postat av: Anita Malmgren

Även jag har tipsat om cancerfonden och hur man kan bidra.

Jag har även tagit upp ämnen som barn som far illa och vart man ska vända sig vid misstanke.

Läste ditt förra inlägg först nu eftersom det har varit rätt mycket att göra här hemma och har därför inte hunnit läsa många bloggar alls.

Jag tycker det är tråkigt att folk inte bryr sig men kanske ligger ämnet ibland för nära och man blir ledsen.

Många bidrar i det tysta tex rosa bandet blå bandet postgiro osv.

Ibland är det svårt att sätta ord på andras sorg om man själv har en sorg som ligger nära i tiden.

Jag kan erkänna att jag ibland har skygglappar och måste skoja bort allvarliga saker, men det är mest för att orka själv. Jag går ner mig så mycket i andras sorg ibland att jag helt enkelt blir deprimerad. Inte bra för varken mig eller mina barn.

Jag har alltid stöttat cancerforskningen, jag har fadderbarn och jag försöker göra mitt. Men ibland känns det svårt att läsa om saker som gör en ledsen.

Jag har haft väldigt mycket sorg i mitt liv och vissa dagar är man inte stark nog att läsa vad som händer runtomkring, tyvär. Jag vill inte tro att jag är egoist för det för jag kämpar med både barnens och min sorg i princip var dag.



kram kram miss u

2008-09-19 @ 13:12:48
URL: http://www.hanky.se/anitamalmgren
Postat av: CZ

Jag vet att ni (Susanne och Anita och fler med er) har tipsat om cancerfonden.

Men jag ser bara att det blir dödstyst när jag skriver nått mer allvarligt... medans glamour och bitterhet verkar gå hem.

Lite trist tycker jag, men jag håller med dig Anita att det kanske ligger för nära...



Men man ska väl kunna blanda... som det står i min header "Ytligt och djupt... i en salig blandning"



puss på er båda, och jag menade inte direkt er i inlägget för jag vet att ni bryr er.



Kram



CZ

2008-09-19 @ 13:24:36
Postat av: Sussie från Hanky

En blogg ska man kunna ha en salig blandning i.

Det är lite som en dagbok. En dagbok har ju blandat innehåll; Ytligt och djupt. Det är så det ska vara tycker jag. / Kramar o pussar på er båda

2008-09-19 @ 13:37:01
URL: http://hem.passagen.se/susannestromstedt/
Postat av: Anita Malmgren

Klart man ska kunna blanda.

Men jag tror att nog alla väljer bort saker som kanske inte är av intresse eller som ligger förnära.

Jag har ju märkt det i min blogg..

Vissa slags inlägg får nästan inga kommentarer pga att det ämnet inte varit intressant eller varit annorlunda från vad folk gillar att läsa

Jag reagerar men det gör jag hela tiden eftersom cancer tagit i princip hela min familj...

Min pappa...farmor...morfar..mormor och så min bästa vän Kurre som dog för ett halvår sen.. rätt nyligen alltså.

Jag har hatar verkligen sjukdomen och känner oro varje dag för jag vet att den även är ärftlig i vissa led.

Ibland orkar jag bara inte kommentera det eller gå in o läsa :(



Självklart är det en viktig fråga och jag kanske e dum som ibland tar på mig skygglappar.

De som verkligen borde göra mer är tex butiker.. lägg på ett par spänn extra på varje plagg eller pryl och skänk till cancerforskningen.

egentligen så är det ju så enkelt om alla bara hade intresse



kram kram

2008-09-19 @ 14:20:49
URL: http://www.hanky.se/anitamalmgren
Postat av: Sussie från Hanky

Vi kunde pusha Dominika och Linda till att promota för cancerfonden...Bara en tanke!

2008-09-19 @ 16:35:34
URL: http://hem.passagen.se/susannestromstedt/
Postat av: CZ

ja det var min tanke lite att dem såg att jag bloggat om dem så kanske dem skulle bli nyfikna och läsa bloggen... vet ju att dominika brukar läsa min emellanåt.



CZ

2008-09-19 @ 17:03:34
Postat av: Radison

ja håller med dig, har själv ett nilägg om hur vi ger oss på vår egen grupp, vi E ju en minoritet och vilken grupp skulle utrota sig själv inifrån. Jo en massa idioter o vill vi vara det???



RA

2008-09-19 @ 17:06:05
URL: http://hanky.se/radison
Postat av: Radison

kom oxå på att vi följer Sari o hennes son mot cancern. och vi har lobbat för detta med ett bidrag till BC fonden.



så det är inte bara ytlighet här inte..



RA

2008-09-19 @ 17:10:11
URL: http://hanky.se/radison
Postat av: CZ

ja Sari har jag färskt i minnet och följer hennes blogg :)

Puss

CZ

2008-09-19 @ 17:20:40
Postat av: Radison

läste bloggen om M håller med dig svårt att inte bli rörd.

RA

2008-09-19 @ 17:53:46
URL: http://hanky.se/radison
Postat av: Mattias

Sant sant.

2008-09-19 @ 19:45:03
URL: http://hanky.se/ingenjavlaschlager/
Postat av: Bettan

Håller med er. Känner flera som dött i cancer och just nu kämpar min pappa mot den fruktansvärda sjukdomen..Kram

2008-09-19 @ 20:29:35
URL: http://babesontour.se/
Postat av: Radison

Ett sista inlägg från mig ( ikväll) om cancer. Vi får inte glömma att man botar flertalet insjuknade. De fall som hamnar i tidningen o som får allmänhetens ögon på sig är de fall som är värst eller av någon anledning hamnat i media. Från den stora skaran som tillfrisknat, hörs inget, de lever sina liv som du o jag och gör inget väsen av det. om det nu kan vara en tröst i denna hemska sjukdom som är så laddad, dvs ordet cancer.



RA

2008-09-19 @ 22:41:51
URL: http://hanky.se/radison

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0