Ny karriär VS Författare

Ny karriär VS Författare!


Gissa vad??!! Ja ni kan säkert gissa....

SJÄLVKLART ringde det från jobbet imorse IGEN klockan halv sex!!!!! Var på Arlanda om ca en timma!!!!

Fy faaaan... detta var tredje gången inom loppet av fem dagar.... Börjar få nog nu!!


Alltså!!! Hur kan jag, som överhuvudtaget inte gillar tidiga morgnar, någonsin kunnat valt ett yrke som detta??!! Inte nog med det, jag började den här karriären redan 1995... så den har ju några år på nacken och så även dem tidiga morgnarna....

 Tidigt och en LÅÅÅNG dag blir det imorgon IGEN och på torsdag och antagligen fredag fick jag veta idag...

Vad försöker dem göra med mig?? Försöker dem driva mig till att säga upp mig själv??


Så är den någon som har ett Karriärtips till en gammal avdankad Juiceuggla, Trollie-Dollie, Luftmaddrass??? 


Fan att jag inte kan skriva bättre för då skulle jag skriva boken: 1001 saker man hört och upplevt ombord på ett flygplan! Eller ska den heta : En flygvärdinnas memoarer?? Eller En flygvärdinnas vardag?

Ja i vilket fall så är folk djävligt korkade när dem ska ut och resa...




Tex en dam som ville att jag skulle öppna hennes fönster för hon ville ha frisk luft... på 10.000 meters höjd!!! För det hade man minsann gjort på SAS åt henne, lät hon meddela....

Jojo.... Såna rötägg har man med att göra varje dag på jobbet...


PUSS


CZ


Ordspråk / Citat : Jag tror att flygplan stannar i luften för att piloter och passagerare tror att det går, och i det ögonblick som någon börjar tvivla, så ramlar det ner.


Kommentarer
Postat av: Sussie från Hanky

ja, vilka blåsta människor det finns! Undrar hur hon kunde få för sig en sån sak?

ja, du ska absolut skriva en sån där bok. det blir bergsäkert en bestsellers/ Kram

2008-09-16 @ 17:02:18
URL: http://hem.passagen.se/susannestromstedt/
Postat av: Anita Malmgren

Jaha.. öppnade du då? :P

ler sött

Nä sååå blond e jag inte så att jag faktiskt menade själva frågan jag ställde.. men nästan :)

puss puss :)

2008-09-16 @ 17:15:32
URL: http://www.hanky.se/anitamalmgren
Postat av: CZ

det e klart jag öppnade... :) till följd fick vi tryckfall och fick nödlanda... ;)



Puss på er.



CZ

2008-09-16 @ 17:30:27
Postat av: Anita Malmgren

jaja... allt för att slippa att jobba....

hehe :P

2008-09-16 @ 17:32:02
URL: http://www.hanky.se/anitamalmgren
Postat av: CZ

Haha... det e klart... efter snart 14 år i branchen tar man alla tillfällen i akt :)



CZ

2008-09-16 @ 17:35:12
Postat av: Loppan

Tänkte ställa samma fråga som A.M men var fan så sent ute... Så fort vi är på väg utomlands slår det slint i huvvet på oss. Hornen växer ut, den goda uppfostran är som bortblåst. Borde inte gratis sprit till alla, minst en liter/resa, vara ett obligatorium? Eller gratis valium för all del! Då kommer alla att sova så comatöst och ni får lugn och ro och kan ägna er åt skvaller och muffinsgoffande.

2008-09-16 @ 18:46:17
Postat av: CZ

jaaa... mer valium åt folket :)



CZ

2008-09-16 @ 19:02:53
Postat av: Sussie från Hanky

Ha ha ha, det blir en intressant resa att berätta om för barnbarnen =))

2008-09-16 @ 19:46:02
URL: http://hem.passagen.se/susannestromstedt/
Postat av: Radison

du skriver bra och har säkert en lysande karriär som skrivande flygvärdinna. det är ju bara detdär med laptop du får ju inte tummarna loss.

2008-09-16 @ 20:52:58
URL: http://hanky.se/radison
Postat av: reneen

Bästa jag läst..SKRIV EN BOK...du skriver ju förbannat bra och är rolig och sarkastisk.. Tror den skulle kunna bli en hit..kan Dominika "skriva" en kokbok så lär väl du ha tillräckligt med kött på benen att outa resenären/turisten eller kostym-nissen ovan jord..Fundera inte på det..GÖR DET BARA!!

2008-09-16 @ 22:04:15
Postat av: dqa

SKRIV BOKEN.

Ska genast börja jobba på ett omslag. Förmodar att

hon behöver en spark i arslet för att det ska bli av. Jag bombarderar med förslag på bokomslag så du peppas att skriva eller drunknar i dom. VÄLJ SJÄLV



ELOGE till inlägg som vanligt

2008-09-17 @ 04:05:33
Postat av: CZ

vilket smicker :) skulle jag skriva en bok??? hmm.... tål o tänkas på.

DQA skicka på du, det kan ju bara bli kul antar jag :)

Puss på er.



CZ

2008-09-17 @ 20:52:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0