Morsan håller ord

Ja kära små människor. Morsan är inte den som inte håller vad hon lovat.
Jag har nu återhämtat mig efter mitt och Ullas äventyr i samband med tjejmilen.
Vi hade ju hyrt ett tält, kokat kaffe och öppnat en liten filial skulle man kunna säga till " Ullas Hår & Tår".

Vi satt på varsinn tältpall och klippte tånaglar på alla " Tjejer" som skulle springa/gå/lunka/Krypa tjejmilen.
Jag hade ringt Ulla på ett tidigt stadium och sagt att vi bara klipper naglarna FÖRE loppet.
Kärringfötter som har skavt runt i en mil längs Djurgården är för ofräscht även för en luttrad fältartist som Jag. miss ElliGant.

Det kommer en kvinna, på ca 120 kilo, och sätter sin planet till rumpa framför mig.
- Varså god, säger hon, jag har inte klippt mina tånaglar sedan senaste vattenfestivalen gick av stapeln i Stockholm.
Men herre gud tänker jag med mina vinyl handskar på mig. vattenfestivalen? Det var ju i början på 90-talet!

120kilos kvinnan tar nu av sig sina Addidas skor och sina turkosa strumpor och visar mig en stortå nagel som är så groteskt stor, den har liksom vikts sig runt och ner för tån,skiftar i lila/grönt och luktar som en slavsigt tvättad mysbyxa från 1974.

- Min tå kanske räcker alldeles utmärkt till ett litet grytunderlägg.! Säger 120 kilos kvinnan och ler, och man ser Sveriges i särklass största tandkött fladdra förbi.
- Nej skriker jag. Ulla..För böveln. Nu klarar jag inte mer....
Svalde ett par gånger extra. Jag höll på att vomera.
- Jag är en äldre dam. jag KRÄVER respekt.


Jag har aldrig varit irriterad på Ulla, men nu är vi inte kontanta längre.
Jag kan aldrig mer gå till Ullas salong.
För när jag packat ihop mina saker från tältet, gett Ulla 50:- för min del av tälthyran, så såg jag det.....
Jag visste inte om Ullas böjelse.
Blir besviken och lite chockad.
Ulla sitter och suger på 120 kilos kvinnans BÅDA stortår...Samtidigt som hon löser Soduko.
Nej.. Think outside the box i all ära. men detta var för mycket även för mig.

Åkte hem och tog en Gin och tonic.
Och  kupade handen i stjärten och släppte mig, för mina pruttar luktar gott....
En doft av den fina världen

Morsan.


Ps. tappa inte den enorma respekt ni har för mig nu. jag är känd för att " Salta" mina historier...Ds

Kommentarer
Postat av: Mirre

Fina damers pruttar luktar alltid rosor..ett litet tips..spara på dom och lägg sen en lååång hemma funkar alldels utmärkt som luktförbättring i hemmet :)

2008-09-06 @ 13:58:38
URL: http://www.hanky.se/HemmafruM
Postat av: Sussie från Hanky

Även fina damer släpper väder



Men fy vilken Ulla! =))

2008-09-06 @ 16:53:53
URL: http://hem.passagen.se/susannestromstedt/
Postat av: Radison

För många år sedan var en väninna hemma hos mig, o hon var så fin i kanten o kallade sig luxus. Vi var 4-5 hemma hos mig och så säger en av killarna, ”det luktar man, ja e hungrig” varpå luxus inflikar det är jag som släppt mig, och med tanke på hennes luxus liv så fick väll även bakdelens ventil dofta gott…



RA

2008-09-06 @ 19:17:33
URL: http://hanky.se/radison
Postat av: bibi

Om alla MORSOR vore som du så skulle INGA barn

flytta hemifrån. LOVE IT

2008-09-06 @ 23:49:44
URL: http://www.dramaqueenaboard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0