Morsan Goes to IKEA

Morsan Shoppar. På IKEA.


Det damp ner ett brev från Ingvar. Ja min gamle vän Ingvar som äger Ikea.

Vi har dansat foxtrot i Wien under kriget.

Det var ett brev från Ikea Family.

Jag har tydligen blivit medlem där för något år sedan.

Öppnade brevet full av iver.

Skulle Ingvar äntligen acceptera mig som sitt sladdbarn?

Skulle Ingvar bjuda mig på en romantisk tripp till Florens?

Skulle Ingvar fria?

Berätta att jag är den quinna han alltid trånat efter?
Frågorna var många när jag slet upp brevet.


" På Ikea vid Kungens Kurva kan du söndagen den 7 september äta Skånsk Falukorv med stuvade svartrötter  inkl. lingondryck och kaffe för bara 18:-"


" Medtag ditt Ikea family kort."


Ja. Jag, Miss Elli Gant vände nu upp och ner på min etage våning i mitt sökande efter mitt kort.

Hittade det efter mycket om och men instucket bland mina vaginala pumpar.

Fick en kort flashback om en tillställning jag hade för något år sedan när Bert Karlsson och Kjell-Henry var över på en drink..... Som spårade ur vill jag minnas...


Tog i alla fall gratisbussen till Ikea och begav mig bland barnvagnar och finniga ungdomar till restaurangen.

Satte mig ner vid ett bord om såg tomt ut. (Lite för nära en barnfamilj med tre barn som åt glass med hela ansiktet. Tänk vad folk ynglar av sig!)

Blev sittande i 25 minuter innan någon oformlig person började torka av bordet bakom mig.


•-         Jag har inte vare sig fått se menyn eller beställa. Sa jag nu rätt irriterad.

•-         Nä.. då ska ru ba gå till kassalinjen där.. Sa den oformliga suggan med dåligt ordförråd.

Kassa linjen?

Var är Ingvar?

Då sket en av ungarna vid bordet bredvid mig på sig.

Och pappan började byta blöjor bland  dem rårivna morötterna från det så kallade salladsbordet.




Då gick jag. Snabbt.

Ringde Marianne, en gammal väninna sen min tid på det anrika varuhuset Mea.

Bjöd henne på middag. Vi skulle tala om klass. Uppförande och stil.

Marianne är en gammal torr nucka som inte har barn. Antagligen lesbisk.


•-         Jag bjuder dig på Kantarelltoast kl aderton i våningen . sa jag

•-         Ohh stönade Marianne. Trevligt. Jag kommer.


Nu skulle jag bara köpa svampen. Och piffa till min söndagsperuk.

Tog en taxi till Skärholmens centrum.

Tänkte att där finns säkert någon form av delikatess avdelning.

Skulle ju bjuda Marianne på  STIL.  KLASS. FLÄRD.

Återkommer.

Å det snaraste.


Morsan


Kommentarer
Postat av: Sussie från Hanky

Fniss...det där skulle gå som teater på tv skrattar

2008-09-07 @ 13:37:19
URL: http://hem.passagen.se/susannestromstedt/
Postat av: Radison

Jag har oxå hört från honom, han skickade en bok till mig. jag tror han vill att jag ska välja ut en present. Men jag vill inte bli ett sladdbarn, jag vill bli fru IKEA.



RA

2008-09-07 @ 17:05:06
URL: http://hanky.se/radison

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0