Kändisars snålhet VS Välgörenhet !

Kändisars snålhet VS Välgörenhet !


Kom att tänka på det här med kändisar eller ska man kalla det offentliga personer kanske och välgörenhet....

Eller rättare sagt deras snålhet och brist på empati

(Finns säkert undantag)


De flesta offentliga personer skriver ju idag en blogg tex

Varför utnyttjar dem inte det till någonting gott emellanåt??

Varför inte belysa något lite extra någon gång, tex Barncancerfonden, läkare mot aids eller vad det än må vara dem tycker är viktigt, dem behöver väl kanske inte punga ut med mera pengar... om dem nu gjort det överhuvudtaget... Men dem kan väl kanske skriva om det (kanske en gång i alla fall), få andra människor att få upp ögonen för det, kanske länka till någon organisation eller nått....


 Men det är sällan man ser våra sk kändisar eller toppbloggare i Sverige med många läsare göra något sådant.... Varför???  Dem har ju verkligen chansen att nå ut till folk, att kanske påverka...Men är dem rädda att det kan skada deras anseende att dem stöder barn som har fått cancer? Eller någon som har drabbats av hiv....

Måste man vara selektiv? Kan man bara stödja en sak?? Blir det inte trovärdigt om man kanske stödjer cancersjuka barn OCH Hiv smittade?? Kan det skada deras image?



(Bilden länkar!!)

Nej stöd något i alla fall och få ut budskapet... vem vet, ni kanske bättrar på ert kändisskap och får mer fans och sympatier om ni gör något sådant!!!


Fasen... jag tror jag ska bli carriärcoach till sk kändisar och storbloggare med mina ovärderliga tips.


CZ


Kommentarer
Postat av: Sussie från Hanky

Bra Carmen! Det hade ju inte varit svårt för Martin t.ex att bara lägga in en länk till cancerfonden. Det tar kanske nån sekund eftersom han inte behöver leta upp länken själv. Bästa reklamen för kändisarna är ju faktiskt att synas överallt. T.o.m på cancerfondernas sidor.

2008-09-24 @ 14:34:23
URL: http://hem.passagen.se/susannestromstedt/
Postat av: Anita Malmgren

Skoljoggen som går av stapeln i dagarna sponsrar cancerfonden och ber alla föräldrar att skicka med sina barn en springslant.

Bra initiativ, men varför e det nästan bara vi fattiga småbarnsföräldrar som skänker pengar?

Jag är arbetslös och sitter med husskulder men ändå skänker pengar.

Inte mycket då eftersom jag bara hade råd att undvara en femtiolapp men om alla skänker femtio spänn så blir det ju massor ändå

kram

2008-09-24 @ 15:11:24
URL: http://www.hanky.se/anitamalmgren
Postat av: Sussie från Hanky

Ja, det är så jag oxå tänker. Jag lägger en 50-lapp var månad. Mer har jag inte råd med, men det är bättre än inget. Om alla skulle lägga denna 50-lapp, slulle massor kunnqa göras för att hjälpa./ Puss

2008-09-24 @ 17:32:31
URL: http://hem.passagen.se/susannestromstedt/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0