Är du med i gaymet?

Är du med i gaymet?


Jag vann ju som bekant boken "Är du med i gaymet?" skriven av Alexandra Malmberg och Manuela Gaetani.





Det var speciellt ett kapitel i boken jag fastnade extra för, varför vet jag inte... men det kapitlet handlade om polygama/polyamorösa personer.


("Polyamori: en generell term för en romantisk eller sexuell relation med flera partners samtidigt")


Det var intressant att läsa folks berättelser, och jag kan till viss del förstå att folk väljer att leva så (även om det nog inte är något för mig)


Gabriel Velarde skrev i boken om sina upplevelser med just detta, och blir ifrågasatt om man verkligen kan älska fler än en i taget?!


Hans svar/motfråga är väldigt intressant och jag har funderat mycket på det...

"-kan man älska mer än ett barn i en familj? Måste man inte älska ett mer än det andra, och uppstår det inte svartsjuka mellan barnen?"


En intressant frågeställning. Hur ligger det egentligen till med det där?

Har man som flerbarnsförälder exakt lika mycket kärlek till ALLA barnen? Eller har man egentligen en favorit (trots att alla får kärlek) ??

 Klurig fråga det där, jag tror faktiskt att det finns många som har "favoritbarn" men som aldrig någonsin skulle våga erkänna det... Tål att tänkas på.



CZ


Kommentarer
Postat av: Sussie från Hanky

Skrev i din gb på hanky/ pyzz

2008-09-30 @ 14:18:38
URL: http://hem.passagen.se/susannestromstedt/
Postat av: Alexandra

Jävligt intressant tanke CZ. Jag tror definitivt att man kan älska ett barn mer än ett annat och jag tror dessutom att många föräldrar som gör det känner skam över det. Vad tror du själv?

2008-09-30 @ 23:11:13
URL: http://www.hanky.se/Alexandra
Postat av: CZ

Ja du Alexandra, jag tror faktiskt det också, därför jag skrev om just detta.



puss på dig



CZ

2008-10-01 @ 22:56:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0