Magdalena Ribbing får en värdig motståndare!

Hittade faktiskt en artikel i DN om "Vett och etikett gurun" Magdalena Ribbing, eller som hon själv säger "etikett eller hyfs och stil" ... tänkte posta länken här så Morsan får läsa om hennes (forna antar jag) väninna.... För Er som inte vet så bloggar Miss Elli Gant här på denna bloggen på måndagar, även kallat "Morsans Måndag"


För vem vet mest om vett, etikett, stil och klass om inte morsan!? Allas vår Miss Elli Gant!


Som hon själv kallade Magdalena Ribbing i måndags, "kombatant"!!!

Nu tycker jag faktiskt att det är upp till bevis för Miss Elli, eller vad säger ni?


Jag inför här och nu på eget bevåg en frågespalt i morsans ära.... Som kommer att heta "Fråga Morsan"



Där ni som läsare kan ställa morsan VILKA FRÅGOR SOM HELST, allt mella himmel och jord, det kan vara: vet och etikett, stil och klass, sex och samlevnad, mat och bak, hus och hem, rent och riktigt... ja vilka frågor som helst... Jag lovar morsan har svar på allt!






För att ställa frågor till morsan/Miss Elli så kan ni antingen maila frågorna till: 


[email protected]  skriv då på ämnesraden: Fråga morsan

Eller ställa dem här i kommentarsfältet, börja då kommentaren med : Fråga Morsan


(Om ni ställer en "fråga morsan" fråga under inlägg gjorda av mig eller Fran, vilket går alldeles utmärkt, så kommer vi givetvis att vidarebefordra den till Morsan)


Hon kommer kanske inte att svara/posta  varje dag men jag lovar er att hon kommer dyka upp titt som tätt med lysande svar.... Och hennes måndagar är ju fortfarande som bekant heliga för henne, här på bloggen.



CZ


Lite Magdalena Ribbing artiklar till morsan :


http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=529&a=762028

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=529&a=762040

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=529&a=762040

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=529&a=762040


Kommentarer
Postat av: Den där Manuela

haha! jag gick en vett och etikett-kurs i gymnasiet. hoppade dock av vilket kanske ger fog för vad min flickvän brukar säga: det låter som att du är uppvuxen i ett horhus ;)!

Postat av: SusanneS

Besticken är väl värst, men man kan ju tänka på att använda dem utifrån och in, så blir det rätt =)

2008-10-21 @ 22:05:58
Postat av: CZ

Hmm, Manuela... vad var det för konstig kurs om flickvännen säger så???



Men S om man slänger in lite sås skedar som placeras snett till höger eller vänster om tallriken, snigeltänger och skaldjursknivar och hela arsenalen vad gör man då???





CZ

2008-10-21 @ 22:42:51
Postat av: SusanneS

Carmen, då jäklar får man improvisera skrattar

2008-10-22 @ 07:05:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0