Hämnden är ljuv sägs det!

Läste precis en rolig grej i svd, som heter "Så går det när servitörer blir arga och hämndlystna".


Mycket av det stämde faktiskt kan jag säga som jobbat länge i branshen.

Jag har visserligen aldrig själv spottat i någons mat men har sett andra göra det, och ollat andras mat, tappat mat på golvet och tagit upp det, torkat mat med en äcklig disktrasa osv osv... Så akta er för att reta upp eller  vara otrevliga mot en servitör för det kan komma tillbaka till er som en smäll på fittan!





Och det här med att be servitören rekommendera en maträtt... it´s a no no!!

Som det stod så rekommenderas mest det som de har för stort råvarulager av... eller som jag har varit med om ofta, att maten är så djävla gammal att det snart härsknar om man inte blir av med det.


Jag kan lova er att det inte är mycket bättre på flyget om man retar upp en flygvärdinna.

Som en god vän berättade så var det en väldigt illa omtyckt kapten som ville ha sin mat, innan hon serverade honom så tog hon hans bröd/fralla och snurrade den några varv runt sittringen på flygplanstoaletten... Fatta hur äcklig en flygplanstoa är!!!

Jag kan i och för sig tycka att det var i det grövsta laget, för tänk om kaptenen blivit akut sjuk...?? Då hade dem ju bara haft en styrman att förlita sig resten av flygningen.


Så var nu snälla och behandla folk inom servicebranshen som medmänniskor och inte som mindre värda varelser, det tjänar ni alla på.


CZ


http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1919715.svd


Kommentarer
Postat av: Radison

det gäller att de inte delar på bödet,, då hade det kanske blivit lite svårt att komma ner.. med två spyende kaptener..



ra

2008-10-22 @ 22:05:20
URL: http://hanky.se/radison

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0